ФРАГМЕНТАЦІЯ ТА МЕРЕЖЕВІЗАЦІЯ – КЛЮЧОВІ ЧИННИКИ ЛІДЕРСТВА КИТАЮ У ГЛОБАЛЬНІЙ ТОРГІВЛІ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

  Л. Л. Антонюк

  Н. І. Черкас

Анотація

У роботі розглянуто світові тенденції фрагментації та мережевізації глобального виробництва та торгівлі. Особлива роль у цих процесах належить країнам Азії та зокрема Китаю, внаслідок високого рівня інтеграції та агломерації виробництва. Проаналізовано теорію фрагментації, що передбачає розподіл на блоки виробництва та сервісні зв’язки. Визначено чинники інтеграції країн у світові ланцюги створення доданої вартості. Розглянуто причини сповільнення економічного зростання Китаю у 2016 р. Визначено напрями розвитку та організації виробництва у вигляді розгалужених мереж та фрагментації виробництва.

Як цитувати

Антонюк, Л. Л., & Черкас, Н. І. (2021). ФРАГМЕНТАЦІЯ ТА МЕРЕЖЕВІЗАЦІЯ – КЛЮЧОВІ ЧИННИКИ ЛІДЕРСТВА КИТАЮ У ГЛОБАЛЬНІЙ ТОРГІВЛІ. Китаєзнавчі дослідження, (1-2), 62-68. вилучено із https://chinese-studies.com.ua/index.php/journal/article/view/149
Переглядів статті: 100 | Завантажень PDF: 59

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Ключові слова

глобальні ланцюги створення доданої вартості., глобальна мережевізація, Китай, фрагментація

Посилання
Антонюк Л., Хоменко О. Інноваційна стратегія конкурентного розвитку КНР // Стратегії конкурентного розвитку у глобальній економіці: монографія / [А. М. Поручник, Я. М. Столярчук, А. М. Колот]; за заг. ред. А. М. Поручника та Я. М. Столярчук. – Київ, 2016.
Антонюк Л. Л., Черкас Н. І. Конкурентне лідерство Китаю у секторі високих технологій // Матеріали X Міжнародної наукової конференції “Китайська цивілізація: традиції та сучасність”, 2016.
Шевчук В. О., Черкас Н. І. Можливості ренесансу вітчизняних СЕЗ / ВЕЗ на інвестиційно-інноваційній основі в Україні // Проблеми розвитку прикордонних територій та їх участі в інтеграційних процесах. Луцьк, 2007.
Athukorala P. C. Production networks and trade patterns in East Asia: Regionalization or globalization? // Asian Economic Papers. 2011. № 10(1).
Cheng J. L., Yiu D. China Business at a Crossroads: Institutions, Innovation, and International Competitiveness // Long Range Planning. 2016. № 49(5).
Dong H., Gao Y., Sinko P. J., Wu Z., Xu J., Jia L. The nanotechnology race between China and the United States // Nano Today. 2016. № 11(1).
Gasiorek M., Lopez-Gonzalez J. China-EU global value chains: who creates value, how and where? – growing linkages and oppertunities Final Report 2013 for DG Trade of the European Commission, 2013 [Електронний ресурс]. – http://trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2014/.
Ghemawat P., Hout T. Can China’s Companies Conquer the World: The Overlooked Importance of Corporate Power // Foreign Aff. 2016. № 95.
Hsueh R. State Capitalism, Chinese-Style: Strategic Value of Sectors, Sectoral Characteristics, and Globalization // Governance. 2016. № 29(1).
Huang C., Sharif N. Global technology leadership: The case of China // Science and Public Policy. 2016. № 43(1).
Johnson R. C., Noguera G. A portrait of trade in value added over four decades // National Bureau of Economic Research. 2016. No. w22974.
Jones R. W., Kierzkowski H. The Role of Services in Production and International Trade: A Theoretical Framework // The Political Economy of International Trade: Essays in Honour of Robert E. Baldwin, edited by R. W. Jones and A. O. Krueger. Oxford: Basil Blackwell, 1990.
Kee H. L., Tang H. Domestic value added in exports: theory and firm evidence from China // The American Economic Review. 2016. № 106(6).
Kimura F., Obashi A. Production networks in East Asia: What we know so far // Production Networks and Enterprises in East Asia, Springer Japan. 2016.
Kraemer K., Linden G., Dedrick J. Capturing value in Global Networks: Apple’s iPad and iPhone, 2011 [Електронний ресурс]. – http://pcic. merage. uci. edu/papers/2011/value_iPad_iPhone. pdf
McKinsey Global Institute [Електронний ресурс]. – http://www.mckinsey.com/
Nolan P. Globalisation and industrial policy: the case of China // The World Economy. 2014. № 37(6).
Pham C. S., Nguyen X., Sgro P., & Tang X. Has China Displaced its Competitors in High-tech Trade? // The World Economy. 2016.
The Economist [Електронний ресурс]. – http://www.economist.com/sections/china.
Thorbecke W., Zhang H. The effect of exchange rate changes on Сhina’s labour intensive manufacturing exports // Pacific Economic Review. 2009. №14(3).
UNCTAD Statistics (2016) “International trade” [Електронний ресурс]. – http://unctadstat.unctad.org
World Bank [Електронний ресурс]. – data.worldbank.org
Xing Y. China’s High-Tech Exports: The Myth and Reality // Asian Economic Papers. 2014. № 13(1).

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають