ОБРАЗ ЖІНКИ-ІНТЕЛІГЕНТКИ У ТВОРЧОСТІ ЛУ ЯО
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Анотація
Лу Яо (路遥, справжнє ім’я Ван Вейго 王卫国, 1949–1992) – яскравий представник плеяди китайських письменників, творчість яких розвивалася в руслі «літератури реформ». Його основні твори – оповідання «Зворушлива сцена» («惊心动魄的一幕», 1980), повісті «Доля» («人生», 1982) і «Тяжкі часи» («在困难的日子里», 1982), роман «Звичайний світ» («平凡的世界», 1986–1989) та ін. – присвячено опису життя селян гірського району провінції Шеньсі в період економічних реформ 1970-х–1980-х рр. [Tsao Tszin 2020, 108]. Літературна творчість Лу Яо перебуває під значним упливом літератури реалізму, тому сама вона набула відповідних характерних особливостей: змалювання реального життя, творення типових персонажів у типовому середовищі, відстоювання гуманних цінностей, намагання зробити літературних героїв дзеркалом реального світу. В умовах реформ Лу Яо демонструє проникливість письменника, котрий побачив позитивний вплив фемінізму на свідомість китайських жінок за нової доби. Зокрема, йдеться про такий напрям, як соціалістичний фемінізм, що відігравав важливу роль у формуванні образу «нової китаянки». У творах Лу Яо зображення жіночих персонажів вирізняється різноманітністю і реалістичною типізацією. У цій статті досліджується образ інтелігентної жінки, зображуваний письменником у різних творах. Неминучою є трагічна доля героїнь, яка завершується з різним ступенем напруги, сприяючи процесу сублімації відповідних образів. У фокусі уваги – образ інтелігентної мешканки міста Хуань Япінь із повісті «Доля», любов якої закінчилася трагічним розривом з коханим через її егоїзм. Героїня не прагне подолати утилітарні потреби, котрі автор намагається сублімувати в індивідуалістичні ідеали. Інтелігентна дівчина Тянь Сяося з роману «Звичайний світ» також не змогла вийти заміж за свого коханого Сунь Шаопіна – вона загинула. Трагедія трапилася, коли молоді люди переживали ідеальну любов, що викликає співчуття і полегшення водночас: соціальні конфлікти сублімуються в прекрасні відносини між закоханими, які не можуть бути зруйновані статусом, матеріальними інтересами та іншими реальними факторами.
Як цитувати
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
образ інтелігентки, драматичне напруження, сублімація, Хуань Япінь, Тянь Сяося
路遥(2013),平凡的世界,十月文艺出版社,北京
李星(2006),“在现实主义的道路上”,雷达主编,路遥研究资料,山东文艺出版社,济南,第47–61页
女性主义[百度百科](2021),链接: URL: https://mr.baidu.com/r/rigCIvjsSA?f=cp&u=d09ab2df0c8a3758
盛英(2000),“略论陈衡哲的妇女观”, 妇女研究论丛,第35页社会主义女性主义[百度百科](2021),链接: URL: https://mr.baidu.com/r/rmc8lwcGXe?f=cp&u=8489b450e0dc9f03
郑宇(2017),“知识女性群体界定和起源浅析”, 戏剧之家,第229页朱栋霖、丁帆和朱晓进主编(1999),中国现代文学史,高等教育出版社,北京
Нэнси М.-В. Психоаналитическая диагностика: Понимание структуры личности в клиническом процессе. ЛитМир – Электронная Библиотека. 2021. URL: https://www.litmir.me/br/?b=49251&p=49
Сублимация. Академик: словари и энциклопедии. 2021. URL: https://dic.academic.ru/dic.nsf/ruwiki/73235
Цао Цзін. Типовий художній образ «юнака, котрий перебуває в пошуку» у повісті Лу Яо «Доля». Мова і культура. Київ : Видавничий дім Дмитра Бураго, 2020. Вип. 22. Том IV (199). С. 108–116.