СТВОРЕННЯ ІДЕАЛЬНОЇ ПІВДЕННОЇ СУН У ЖАНРІ БІЦЗІ: ДОСЛІДЖЕННЯ «МИНУВШИНИ З УЛІНЯ» ЧЖОУ МІ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

  Цзуй Вай

Анотація

Як важливий біцзі (筆記) періодів пізньої Південної Сун і ранньої Юань збірка «Улінь цзюши» 武林舊事 («Минувшини з Уліня») 周密 Чжоу Мі (1232–1298 роки) традиційно вважається історичними записами про міське життя звичайних людей; вони були написана під безпосереднім впливом відомих мемуарів «Дунцзін мен хуа лу» 東京夢華錄 («Мрії про розкоші східної столиці»). Чжоу Мі, провідний літератор періоду пізньої Сун та ранньої Юань, глибоко цікавився історією та прагнув зберегти історичні записи про династію, що занепала. Порівняно з його більш пізніми творами, «Цідун є ю» (齊東野語) та «Ґуйсінь цза ши» (癸辛雜識), «Минувшини з Уліня» – це більше ніж просто збірка історичних даних. Уважається, що збірка була написана незабаром після падіння династії Сун. Імовірно, у той час Чжоу Мі був приголомшений та засмучений і не міг судити чи критикувати. У той час йому найбільше потрібно було вгамувати свої емоції, тому він удався до спогадів та почав писати про період розквіту династії Південної Сун. У статті стверджується, що основним змістом «Минувшин» є яскраве вираження вірності й ідентифікації автора з імператорським двором династії Південної Сун, особливо з її цінностям. На відміну від «Дунцзін мен хуа лу», Чжоу Мі присвятив понад дві третини своєї книги опису подій, пов’язаних з імператором та імператорською родиною. Замість того, щоб зосередитися на простих людях, він прагнув більше показати життя та цінності імператорського двору й еліти. У збірці «Минувшин» Чжоу Мі фрагмент за фрагментом реконструює доброзичливе та процвітаюче суспільство Південної Сун, спогад про яке автор хотів би розділити зі своїми читачами.

Як цитувати

Вай, Ц. (2022). СТВОРЕННЯ ІДЕАЛЬНОЇ ПІВДЕННОЇ СУН У ЖАНРІ БІЦЗІ: ДОСЛІДЖЕННЯ «МИНУВШИНИ З УЛІНЯ» ЧЖОУ МІ. Китаєзнавчі дослідження, (4), 83-96. https://doi.org/10.51198/chinesest2021.04.083
Переглядів статті: 66 | Завантажень PDF: 43

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Ключові слова

Чжоу Мі, Wulin jiushi, лоялісти, ритуали, колективна пам’ять

Посилання
Assmann, Jan. (1995), “Collective Memory and Cultural Identity”, New German Critique 65: 125–133.
Confucius, The Analects, trans. D.C. Lau. (1979), Harmondsworth: Penguin Books.
Deng, Zhicheng 鄧之誠 (1982), Dongjing menghua lu zhu 東京夢華錄注. Beijing 北京: Zhonghua shuju 中華書局.
Elman, Benjamin and Martin Kern ed. (2009), Statecraft and Classical Learning: the Rituals of Zhou in East Asian History. Leiden, Boston: Brill.
Fentress, James and Chris Wickham (1992), Social Memory. Oxford and Cambridge, MA: Blackwell.
Halbwachs, Maurice (1992), On Collective Memory. eds. and trans. Lewis A. Coser. Chicago: The University of Chicago Press.
Hsieh, Yu-wei 謝鈺偉 (1959), “Filial Piety and Chinese Society”. Philosophy East and West 9.1/2: 56–57.
Jay-Preston. Jennifer W. (1991), A Change in Dynasties: Loyalism in Thirteenth-Century China, Bellingham, Center for East Asian Studies: Western Washington University.
Jin, Qihua 金啟華 and Xiao Peng 蕭鵬 (1993), Zhou Mi jiqi ci yanjiu 周密及其 詞研究. Jinan: Ji Lu chubanshe.
Kafalas, Phiilp A. (2007), In Limpid Dream: Nostalgia and Zhang Dai’s Reminiscences of the Ming. Norwalk: East Bridge.
Knapp, Keith Nathaniel (2005), Selfless Offspring: Filial Children and Social Order in Medieval China. Honolulu: University of Hawai’i Press.
Li, Jiwei 李繼偉(2013), “Nan Song zhongxing mingjiang Zhang Jun xingxiang yanbian jianlun” 南宋中興名將張俊形象演變簡論, Wenyi pinglun 文藝評論 2: 67–72.
Liji Ying Han duizhao 禮記英漢對照(2016), trans. James Legge (Zhengzhou: Zhongzhou guji chubanshe.
Liu, Jing 劉靜, Zhou Mi yanjiu 周密研究(2012), Beijing: renmin chubanshe. Nylan, Michael (1996). “Confucian Piety and Individualism in Han China”. Journal of the American Oriental Society 116.1: 1–27.
Puett, Michael and Christine Gross-Loh (2016), “On Relationships: Confucius and As-If Rituals”, in The Path: What Chinese Philosophers can Teach Us about the Good Life. New York: Simon & Schuster.
Shang, Yan尚豔 (2016), “Lun Song Yuan zhiji Zhou Mi biji de jiazhi” 論宋元之 際周密筆記的價值. 國學學刊3: 93–102.
Spence, Jonathan D. (2007), Return to Dragon Mountain: Memories of a late Ming Man. New York: Viking.
Wang, David Der-wei 王德威 (2005), “Beijing menghua lu” 北京夢華錄. Beijing: Dushi xiangxiang yu wenhua jiyi 北京:都巿想像與文化記憶. Beijing: the Peking University Press.
Wang, Zengyu 王曾瑜(1983), Songchao bingzhi chutan 宋朝兵制初探 (Beijing: Zhonghua shuju.
Wei, Cheng-tung 韋政通(1969), “Filial Piety in China: Its Development and Problem” 中國孝道思想的演變及其問題. 現代學苑 6.5: 1–9.
Weitz, Ankeney (2002), Zhou Mi’s Records of Clouds and Mist Passing Before One’s Eyes – An Annotated Translation, Leiden: Brill.
West. Stephen, H. (1985), “The Interpretation of a Dream. The Sources, Evaluation, and Influence of the “Dongjing Meng Hua Lu””. T’oung Pao 71.1/3, 63–108.
Xia, Chengtao夏承燾 (1961), Tang Song ciren nianpu 唐宋詞人年譜. Beijing: Zhonghua shuju.
Yi, Yongwen 伊永文 (2004), “Cong zhushi Dongjing menghua lu tan biji xiaoshuo yu lishi de huzheng” 從注釋 “東京華夢錄” 談筆記小說與歷史的互證. 學習與探索6: 145–148.
Yi, Yongwen 伊永文 (2009), “Yi Dongjing menghua lu wei zhongxin de “menghua ti” wenxue” 以 “東京夢華錄” 為中心的「夢華體」文學. 求是學刊 1: 114–119.
Zhou, Mi 周密. Qidong yeyu 齊東野語, Zhou Mi Ji 周密集. Hangzhou 杭州 (2015): Zhejiang guji chubanshe.
Zhou, Mi 周密. Wulin jiushi 武林舊, Zhou Mi Ji 周密集. Hangzhou 杭州(2015): Zhejiang guji chubanshe.