ФОРМУВАННЯ КОНЦЕПЦІЇ «КИТАЙСЬКОЇ НАЦІЇ» З ЧАСІВ ДИНАСТІЇ ЦІН ДО СЕРЕДИНИ ХХ СТ.
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Анотація
У статті розглянуто процес формування концепції «китайської нації» з часів династії Цін до середини ХХ століття, її поширення та вплив на сучасний Китай. Визначено період появи терміну «нація» та ініціаторів його використання. Підкреслено роль Лян Цічао у використанні, поширенні й дослідженні історії еволюції концепції «китайської нації». Відзначено, що становлення та поширення сучасної концепції китайської нації відбувалось у початковий період Китайської Республіки. Заснування Китайської Республіки створило умови для чіткого формулювання поняття «китайської нації» та його загального визнання. Інтеграція п’яти національностей і сприяння рівноправній інтеграції національностей стали консенсусом різних політичних сил у ранній період Китайської Республіки. У перші роки Китайської Республіки сучасна концепція китайської нації переважно сформувалася. Після руху 4 травня, особливо після 20-х років ХХ століття було сформовано загальну концепцію китайської нації. Термін «китайська нація» було вписано в політичні платформи Ґоміньдану й Комуністичної партії та його почали все частіше використовувати в Китаї. Під час десятиріччя громадянської війни відбувалося зміцнення й поглиблення символічної ідентичності «китайської нації». Після створення Нанкінського національного уряду в 1927 році, особливо після формального об’єднання Китаю наступного року, чітко визнано концепцію «великої китайської нації». Агресія японського мілітаризму сприяла безперервному поглибленню ідентичності «китайської нації», загальна концепція об’єднаної «китайської нації» поширилася країною. До і після антияпонської війни відбувалося значне поширення сучасної концепції китайської нації. З початку 1940-х років Чан Кайши та націоналістичний уряд просували концепцію єдиної китайської нації на основі об’єднання пʼяти національностей – ханьців, маньчжурів, монголів, хуей і тибетців у єдине ціле. У той час КПК створила концепцію китайської нації, у якій кілька національностей рівноправно існують, об’єднуючись в одну велику спільноту. Антияпонська війна нарешті міцно закріпила концепцію об’єднаної сучасної китайської нації у свідомості переважної більшості народів Китаю і закордонних китайців. Розглянуто окремі публікації китайських дослідників концепції «китайської нації» на початку ХХІ століття.
Як цитувати
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Китай, китаєць, нація, китайська нація, Лян Цічао.
нації» у сучасному Китаї, видавництво «Бейцзін шифань дасює», 2017-7).
黄兴涛, “清代满人的“中国认同”——对美国“新清史”的一种回应“, ”清史研究“ ,2011年第1期. (Хуан Сінтао. «Китайська ідентичність» маньчжурів
періоду династії Цін – відповідь на американську «Нову історію Цін», «Дослідження історії Цін», 2017 р. 1 випуск).
梁启超,《东籍月旦》(1899年),《饮冰室文集》四,中华书局1936年版, 2011年重印版. (Лян Цічао. «Дунцзі юедань». (1899 рік), «Їньбінши веньцзі» 4,
видавництво «Чжунхуа шуцзюй» 1936 р., перевидання 2011 р.).
梁启超, 中国史叙论, 1901 (Лян Цічао. Про китайську історію, 1901 р.), доступно на: https://baike.baidu.com/reference/19208144/533aYdO6cr3_z3kATPLen_
v4Oy-WZNn-vLfTBLJzzqIP0XOpX5nyFIs66dk67fJzHA7EvJdleZgWmeXleRMcsKZvLblNG_ZmwjS2TE-bmOCxgIdCwoga8vIaG-lIxbjv7gCh.
马戎,“关于“民族”定义与民族意识“, 2018 (Ма Жун, «Про визначення «нації» та національна свідомість, 2018), доступно на: http://www.shehui.pku.edu.cn/upload/editor/file/20180626/20180626111251_8688.pdf.
马戎,中华民族是一个, 社会科学文献出版社, 2016年10月 (Ма Жун. «Китайська нація єдина», видавництво «Шехуей кесюе веньсянь», 2016 р.).
“中华民族“这个概念是谁提出来的 (Хто вперше запропонував поняття «китайська нація»), доступно на: https://baike.baidu.com/tashuo/browse/content?id=0c0eaf1e2b92c04fb72e1cef&lemmaId=19208144&fromLemmaModule=pcRight&lemmaTitle=中国
史叙论&fromModule=lemma_right-tashuo-article.