ГЛОБАЛЬНИЙ ВПЛИВ ТА ЛОКАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЇ РИНКУ ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ КИТАЮ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Анотація
Ринок громадського харчування Китаю є одним із найбільш динамічних і впливових в світі. Китай не лише формує тренди на внутрішньому ринку, а й активно інтегрується в глобальну гастрономічну індустрію, поширюючи елементи своєї кухні та культури харчування. Водночас ринок зазнає впливу локальних тенденцій, зокрема цифровізації, розвитку послуг доставки їжі, змін у споживчих звичках молоді та зростання інтересу до здорового харчування. Метою дослідження є визначення основних трендів і викликів, що формують сучасний ринок громадського харчування Китаю, а також окреслення можливостей для подальшого зростання галузі в умовах цифровізації та змін споживчих пріоритетів. Методологія дослідження базується на статистичному та порівняльному аналізі, систематизації даних, аналітичному моделюванні та інтерпретації актуальних тенденцій. Глобальний вплив на ринок громадського харчування Китаю базується на кількох ключових чинниках: зростанні середнього класу, урбанізації та інтеграції цифрових технологій, зокрема мобільних додатків для доставки їжі. Водночас ринок демонструє значну динаміку в частині зростання сегментів вуличної їжі, кафе та барів, а також ресторанів із повним набором послуг. Це свідчить про адаптацію китайських споживачів до нових форматів харчування, що забезпечують зручність і швидкість обслуговування. Зміни у споживчих звичках, зокрема серед молоді, зростання попиту на різноманітну кухню й інтеграція цифрових рішень стимулюють зростання сегментів швидкого харчування та доставки їжі. У дослідженні представлено порівняльний аналіз змін у структурі ресторанного бізнесу після пандемії COVID-19, а також розглянуто інноваційні стратегії, які підприємства застосовують для відновлення та розвитку ринку. Китай, зокрема, демонструє значне відновлення ринку після пандемії, з прогнозом зростання до 5,6 трлн юанів до 2025 р. Надано рекомендації для зацікавлених сторін (регуляторів, бізнесу, громадських організацій), які забезпечать ефективність реалізації отриманих результатів. Перспективи розвитку цього сектору передбачають стабільне зростання завдяки розвитку нових форматів обслуговування, інтеграції інновацій та підвищенню попиту на зручні й екологічно чисті продукти. Це відкриває нові можливості для бізнесу, який прагне адаптуватися до сучасних потреб споживачів.
Як цитувати
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Азійсько-Тихоокеанський регіон, глобалізація, цифровізація, ресторани, кафе, доставка їжі, зацікавлені сторони
Big data-driven spatio-temporal heterogeneity analysis of Beijing's catering service industry during the COVID-19 pandemic / H. Jia et al. Scientific Reports, 2024. Vol. 14, no. 1. DOI: https://doi.org/10.1038/s41598-024-51251-z.
Daxue Consulting. URL: https://daxueconsulting.com/restaurant-market-china/.
Digital food marketing research: global trends. URL: https://democraticmedia.org/assets/cdd-digital-food-mkt-research-report-mar24-1.3.pdf.
Food industry economic and trend outlook report. URL: https://www.fliprogram.com/u/2024/02/29090432/FLIP_Report_2024_2-28.pdf.
Foodservice Market Monitor 2022. URL: https://ricerchedimercato.siamesenetwork.it/wp-content/uploads/2024/01/FoodserviceMarket-Monitor-2022-Deloitte.pdf.
Foodservice Market Monitor 2023. URL: https://www.deloitte.com/it/it/Industries/consumer/analysis/foodservice-market-monitor-2023.html.
Foodservice Market Monitor 2024. URL: https://www.deloitte.com/it/it/services/financial-advisory/analysis/foodservice-market-monitor-2024.html.
Fortune Business Insights. URL: https://www.fortunebusinessinsights.com/china-food-service-market-107657.
Ilchuk M., Kyrychenko A., Vodnitskyi M. Development of e-Commerce in Ukraine in the War and Post-War Conditions. Science and Innovation, 2023. № 19 (3), p. 3–14. DOI: https://doi.org/10.15407/scine19.03.003.
Jin Yongguang. An Analysis on Cultural Operation & Management for Catering. Review of Educational Theory, 2018. Vol. 1, № 1. P. 5. DOI: https://doi.org/10.30564/ret.v1i1.12.
Li Tian, Shen Xiaoyan. Spatial patterns and their in fluencing factors for China’s catering industry. Humanities and Social Sciences Communications. 2024. Vol. 11. P. 1‑12. DOI: https://doi.org/10.1057/s41599-024-03580-7.
Statista. URL: https://www.statista.com/topics/5301/catering-industry-in-china/#topicOverview
Sustainable Development of the Catering Industry in China: Policy and Food Waste / C. Xiaochang et al. Journal of Resources and Ecology, 2021. Vol. 12, № 5. DOI: https://doi.org/10.5814/j.issn.1674-764x.2021.05.006.
Top food trends 2024. URL: https://www.innovamarketinsights.com/trends/top-food-trends-2024/.
Wang Ziyan. Trends and Dynamics of China's Lodging and Catering Industry: A Comparative Analysis. Highlights in Business, Economics and Management. 2024. Vol. 30. P. 147–150. DOI: https://doi.org/10.54097/94r1am97.
Xu Chen, Qian Zhilan, Zhang Zihan. Analysis of Chinese Consumer Behavior on Catering Services and Research on Corporate Marketing Strategies in the Post-Pandemic Era. 2021 International Conference on Enterprise Management and Economic Development (ICEMED 2021), Nanjing, China, 14–16 May 2021. Paris, France, 2021. DOI: https://doi.org/10.2991/aebmr.k.210601.069.
Zhou Tianyi. Analysis of the Current Situation of China's Catering Industry under the Background of Covid 19. Advances in Economics, Management and Political Sciences. 2023. Vol. 9, № 1. P. 161–167. DOI: https://doi.org/10.54254/2754-1169 /9/20230373.