РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ ТА ТОРГОВЕЛЬНОЇ ЛОГІСТИКИ КИТАЮ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

  А. В. Кириченко

  Л. О. Березовська

Анотація

У статті проаналізовано розвиток електронної комерції Китаю за період 2006–2020 рр. та прогноз до 2024 р. Протягом досліджуваного періоду відбувається зростання електронного роздрібного продажу Китаю з 1060,4 до 1414,3 млрд доларів США. Крім того, спостерігається зростання частки роздрібних продажів онлайн у загальних роздрібних продажах (з 18,4% у 2018 р. до 24,9% у 2020 р.). Зроблено висновок, що ринок електронної комерції Китаю є першим за величиною у світі. Серед основних факторів прискореного розвитку електронної комерції Китаю стали: поява великої кількості нових покупців у зв’язку із самоізоляцією та вимушений перехід на віддалену роботу. Серед основних сегментів ринку електронної комерції можна виділити моделі В2С та B2B, а також нову модель D2C. Пандемія COVID-19 призвела до зміни валової вартості товарів провідних компаній електронної комерції B2C Китаю. Провідні компанії електронної комерції світу свідчать про помітне зниження валової товарної вартості, але це не стосується китайських компаній, які демонструють зростання валової товарної вартості у 2018–2020 рр. В останні роки перебування на платформах електронної комерції стало обов’язковим для використання як китайськими, так й іноземними компаніями. Протягом досліджуваного періоду можна спостерігати зростання онлайн-покупців у Китаї (станом на 2020 р. вже було 782,41 мільйона осіб). 3 найпопулярніші китайські електронні платформи забезпечують «розумну» торговельну логістику не лише в Китаї, а й у всьому світі. До них належать: Taobao, Tmall та JD. Taobao є найбільшою платформою електронної комерції для споживачів (C2C), Tmall – найбільшою платформою для електронної комерції від бізнесу до споживача (B2C), а JD.com використовувався як найбільший ринок прямих продажів на ринку B2C. Також новий, але конкурентоспроможний гравець китайських платформ електронної комерції Pinduoduo. Ключовою перевагою якого є соціальна електронна комерція. Alibaba та JD – «велика двійка», що займає 80% ринку електронної комерції Китаю у 2020 р. Аналіз товарів електронної комерції дає підстави ствержувати, що найбільшим попитом у Китаї користуються такі товари, як косметика, сумки, жіночий одяг та взуття, аксесуари. Прогнозні значення говорять, що китайський ринок електронної комерції повинен зареєструвати сильний річний темп приросту з 2,8 трлн доларів США у 2021 р. до 3,6 трлн доларів США у 2024 р. та стати першою в історії державою, яка здійснила більше половини своїх роздрібних продажів в інтернеті вже в цьому році.

Як цитувати

Кириченко, А. В., & Березовська, Л. О. (2021). РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ ТА ТОРГОВЕЛЬНОЇ ЛОГІСТИКИ КИТАЮ. Китаєзнавчі дослідження, (3), 97-108. https://doi.org/10.51198/chinesest2021.03.097
Переглядів статті: 294 | Завантажень PDF: 221

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Ключові слова

електронна комерція, роздрібні продажі, торговельна логістика, електронні платформи, COVID-19

Посилання
Кириченко А.В., Березовська, Л.О. Логістична діяльність у сфері міжнародної електронної комерції. Економіка та суспільство. 2021. № 28. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-28-16
Нестеренко А. Як купувати в Китаї та продавати в Україні, сидячи на дивані. URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2020/10/27/666574/
Омельченко О.В. Розвиток міжнародної логістики в умовах електронізації світової економіки : дис. … канд. ек. наук : 08.00.02. Вінниця, 2015. 232 с.
Савчук К. Топ-10 трендів e-commerce в 2021 році. URL: https://elnews.com. ua/uk/vsi-v-onlajn-top-10-trendiv-e-commerce-v-2021-roczi/
Яценко О.М., Грязіна А.С., Шевчик О.О. Електронна комерція як елемент глобальної торговельної системи. Актуальні проблеми економіки. 2019. № 8. С. 4–15.
Keenan M. Global Ecommerce Explained: Stats and Trends to Watch in 2021. URL: https://www.shopify.com/enterprise/global-ecommerce-statistics

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають