“ПІДНЕБЕСНА” ЧЖАО ТІН’ЯНА: ФІЛОСОФСЬКИЙ ПОГЛЯД НА СВІТОВИЙ ПОРЯДОК
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Анотація
У статті розглянуті головні положення політичної філософії Чжао Тін’яна, в якій розроблена “система Піднебесної” як китайська альтернатива сучасному світовому порядку. Показана критика Чжао Тін’яном західних теорій міжнародних відносин, які базуються на понятті “національна держава”. Особлива увага приділена традиційному китайському розумінню світового порядку, що дає можливість зрозуміти витоки формування сучасної теоретичної моделі міжнародних відносин (“система Піднебесної”). Визначено, що основні теоретичні положення концепції Чжао Тін’яна спрямовані на вирішення глобальних проблем шляхом поєднання сучасних суперечливих ідеологічних дискурсів. Запропонована “система Піднебесної” – це модель світового порядку, де світ буде представлений як ціле незалежно від його складових елементів, спрямований на розвиток глобальних суспільних інтересів та без пріоритетів окремих національних держав. Відображені основні складові концепту “Піднебесна” у політичній філософії Чжао Тін’яна (географічне поняття, менталітет всіх людей, етико-політична утопія) та особливе місце поняття “гармонія” для гіпотетичного переходу в міжнародних відносинах від Вестфальського світового порядку до “системи Піднебесної”. Ця теоретична модель є глибоко консервативною, антизахідною політичною програмою, що стверджує онтологію співіснування, необхідність співпраці і гармонії, а також взаємозв’язок всіх учасників міжнародного порядку.
Як цитувати
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
китайська філософія, конфуціанство, Піднебесна, нація-держава, нація, світовий порядок, мораль
Bell D. A. (2008), China’s new Confucianism: Politics and everyday life in a changing society, Princeton University Press, Princeton, NJ.
Callahan W. A. (2008), “Chinese Visions of World Order: Post-hegemonic or a New Hegemony?”, International Studies Review, No 10, pp. 749–61.
Creel H. G. (1970), The Origins of Statecraft in China, vol. 1: The Western Chou Empire, University of Chicago Press, Chicago, IL.
Dallmayr F., Zhao Tingyang (Eds.), Contemporary Chinese Political Thought: Debates and Perspectives, University of Kentucky Press, Lexington.
Meyer J. W., Boli J., Thomas G. M. and Ramirez F. O. (1997), “World society and the nation-state”, American Journal of Sociology, Vol. 103, No 1, pp. 144–181.
“Tianxia”, available at: http://www.hydcd.com/cd/htm_a/32072.htm (accessed 17 January 2019).
Wang Gungwu (2013), Renewal: The Chinese State and the New Global History, The Chinese University Press, Hong Kong.
Xiang Lanxin (2007), Chuantong yu Duiwai Guanxi: Jianping Zhongmei guanxige yishixingtai, Sanlian Shudian, Beijing.
Xu Jianxin (2007), “Tianxia tixi yu shijie zhudu – ping Tianxia tixi: shijie zhidu zhexue daolun”, Guoji zhengzhi kexue, No 2, pp. 113–42.
Zhao Tingyang (2005), Tianxia tixi: Shijie zhidu zhexue daolun, Jiangsu jiaoyu chubanshe, Nanjing.
Zhao Tingyang (2006), “Rethinking Empire from a Chinese Concept ‘All-Under-Heaven’ (Tianxia)”, Social Identities, Vol. 12, No 1, pp. 29–41.
Zhao Tingyang (2006a), “Guanyu hexie shijie de sikao”, Shijie jingji yu zhengzhi, No 9, p. 1.
Zhao Tingyang (2009). “A Political World Philosophy in Terms of All-Under-Heaven (Tian-xia),” Diogenes, No 221, pp. 5–18.
Zhao Tingyang (2009a), Huai shijie yanjiu: zuowei diyi zhexuede zhengzhi zhexue, Renmin Daxue Chubanshe, Beijing.
Zhao Tingyang (2010), Meigeren de zhengzhi, Shehui kexue wenxian chubanshe, Beijing.
Zhao Tingyang (2012), “‘All-Under-Heaven’ and methodological relationalism: An old story and new world peace”, in Dallmayr F., Zhao Tingyang (Eds.), Contemporary Chinese Political Thought: Debates and perspectives, University Press of Kentucky, Lexington, pp. 46–66.
Zhao Tingyang (2016), Tianxia di dang dai xing: Shijie zhixu de shijian he xiangxiang, Zhongxin chubansh, Beijing.
Zou Keyuan (2012), “Building a ‘Harmonious World’: A Mission Impossible?”, Copenhagen Journal of Asian Studies, Vol. 30, No 2, pp. 74–99.